درباره هولوگرام ها قابل لمس
نوشته شده توسط : احمد خلیلی

شناخت هولوگرام های قابل لمس

تشناخت برخی از هولوگرام ها در پیشرفت صنعت ما بسیار مهم است.اما ما دراین مطلب میخواهیم هولوگرامی را به شما معرفی کنیم که در همه جای صنعت ها میتواند مورد استفاده قرار گیرد و یکی از عجیب ترین های این هولوگرام ها نیز به شما می آید.هولوگرام های قابل لمس موضوعی است که ما در این مطلب میخواهیم آنرا بررسی کنیم.

محققان هولوگرام های قابل لمس را با استفاده از لیزرهای باتوان ایجاد کردند .
هولوگرام های هم کنشی و سه بعدی با تلاش محققان ژاپنی با به کار گیری لیزرهای فوق سرعت موفق به تولید هولوگرام هایی که از لحاظ فیزیکی قابل لمس هستند، شدند.

شناخت ویژگی های هولوگرام های قابل لمس

 

 

بر اساس نظر داوطلبانی که از این هولوگرام های کنشی استفاده کردند سراب های میانه ی هوا چیزی در بین یک کاغذ سنباده و یک شوک نامتوازن به شمار می آمد.این هولوگرام ها از نقاط کوچک نوری پلاسمایی که voxelنامیده می شدند ساخته شده اند و هنگامی ایجاد می شوند که انرژی متمرکز لیزر هوای اطراف را یونیزه کند.
لیزرهای به کار برده شده توسط گروه طبیعی دیجیتال دانشگاه Tsukubaلیزرهای مخصوص ۱۰۱۵هستند که نور را با سرعت ۳۰ الی ۲۷۰ femtosecondانتقال می دهند.این نوع هولوگرام با تلفیق کننده های نوری فضایی ،یک آینه و یک اسکنر برقی ترکیب شده است .تیم DNGموفق به ساخت اشکال مکعب مانند بیش از یک سانتی متر با قدرت واکافت بیش از ۲۰۰۰۰۰نقطه در هر ثانیه شد.سرعت بالای هولوگرام به معنای قدرت پاسخ دهی به لمس در یک آن و افزودن درجه هم کنشی با استفاده از دوربینی که در قسمت زیرین حرکات دست و انگشتان را کنترل می کند،است .گرچه آزمایش های قبل نیز به چنین نتایج مشابهی دست یافته بود محققان DNGبر این ادعا هستند که تحقیقات آن ها اولین نمونه ای با قدرت واکافت بالایی بوده است که هیچ گونه ضرری برای لمس نداشته است .
نکته ی کلیدی برای جلوگیری از سوزش پوست به هنگام استفاده از لیزر کاهش مدت زمان استفاده از لیزر است .مدت زمان مطلوب برای استفاده از لیزر در حدود ۵۰ میلی ثانیه و یک ثانیه است .یوچی اکیال مدیر گروه گفت اندازه ی هولوگرام با اندازه ی تلفیق دهنده ی نوری مشمول در نصب محدود گردیده است .هم چنین وی امیدوار است این تجهیزات در آینده پیشرفته تر شود .





:: برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرام ها ,هولوگرام ها قابل لمس,ویژگی هولوگرام ها قابل لمس,درباره هولوگرام ها,انواع هولوگرام ها, ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: